وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

اهمیت خواب

محققان علوم پزشکی اعلام کردند کسانی که خواب شبانه کمتر از شش ساعت یا بیشتر از هشت ساعت دارند بیشتر از دیگران به مشکلات قلبی مبتلا می شوند.

یافته های محققان که بر اساس بررسی بر روی سه هزار نفر انجام گرفت نشان می دهد کسانی که بین شش تا هشت ساعت ، خواب شبانه دارند شرایط مطلوبی خواهند داشت.

محققان در بررسی کاملی که بر روی افراد چهل و پنج ساله در آمریکا انجام گرفت دریافتند کسانی که ازکمتر از شش ساعت در شب می خوابند دو برابر بیشتر از دیگران در معرض سکته مغزی یا حمله قلبی هستند و احتمال بروز نارسایی قلبی در آنان نیز حدود 1/6 درصد بیشتر از کسانی است که بین شش تا هشت ساعت خواب شبانه دارند.

همچنین در این مطالعه مشخص شد کسانی که بیش از هشت ساعت خواب شبانه دارند به میزان دو برابر به حمله قلبی و به میزان1/1  برابر دیگر افراد به بیماری های عروق کرونر قلبی مبتلا می شوند

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دکتر روهیت آرورا رئیس بخش بیماری های قلب و عروق دانشکده پزشکی دانشگاه شیکاگو گفت : اکنون ما دلایلی داریم که خواب بر سلامت قلبی عروقی تاثیر می گذارد و باید به خواب به عنوان یک اولویت در تندرستی نگاه کنیم. 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنوش جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ

ممنون اقای حداد لطفا گاهی هم از این مطالبی ک ب بهتر شدن روح و جسممون کمک میکنه بزارین.اما زیاد و طولانی نباشه.و اینکه مهمتراشو بزارین.بازم خیلی خیلی ممنونم

تشکر
سعی می کنیم که مطالب بیشتری از این دست قرار بدیم.
ان شاءالله به کمک همکلاسی ها ، یک تحول گسترده در وبلاگ علمی ایجاد می کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد