وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

وبلاگ دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ سبزوار

دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

غزا...!!!

مسئول امور رفاهی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تشریح مصوبه کارگروه تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی از ایجاد منوی سلامتی، تعریف ژتون فراموشی، تعیین روز بدون گوشت و یکسان سازی و پیشگیری از سلیقه ای کار کردن دانشگاه ها در زمینه تغذیه دانشجویی خبر داد. پونه جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آیین نامه تغذیه با محور اصلی پیشگیری از سلیقه ای کار کردن دانشگاه ها بازنگری و تصمیم گرفته شد که منوی تغذیه با آنالیز از سوی کارشناسان ارائه شود و در درجه اول سلامت دانشجویان بر اساس یک استاندارد در منو دیده شود. وی افزود: این آیین نامه در 10 کارگروه تغذیه بیش از سه بار ویرایش و از سوی دفتر حقوقی وزارت بهداشت نیز تایید شده و به زودی فرآیند ابلاغ خود را به دانشگاه ها طی می کند.

ادامه مطلب ...

یکی به نعل ، یکی به میخ ...

معاون دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت اعلام کرد: 40 درصد خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی غیرملکی است.دکتر محمد حسین آیتی گفت: یکی از چالش‌ها، مشکلات اعتباری است به طوری که به دلیل کمبود اعتبار، المپیاد ورزشی دانشجویان که 20 سال بود برگزار می شد امسال تعطیل شد و مطمئنا افت فعالیت فیزیکی و حتی فرهنگی را در پی خواهد داشت. وی با بیان اینکه 45 درصد دانشجویان در خوابگاه مستقر هستند و 40 درصد خوابگاه‌ها غیرملکی است، افزود: موضوع تغذیه برای دانشجویان بحث حساس و پر اهمیت است و حدود 80 درصد دانشجویان از امکانات تغذیه‌ای دانشگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند. 

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سرانه فرهنگی رفاهی دانشجویان در سال 89 از 440 هزار تومان به 960 هزار تومان افزایش یافت، گفت: این رقم چند سالی است که افزایش نداشته و با توجه به تورم جامعه این مقدار افزایش پیدا نکرده و پاسخگوی نیازها نیست. آیتی با اشاره به اهمیت دانشجویان پزشکی در مقایسه با دانشجویان غیرپزشکی ، گفت: جمعیت دانشجویان علوم پزشکی حدود پنج درصد دانشجویان کل کشور است، اما باید توجه داشت که این دانشجویان معمولا افراد برتر کنکور هستند و در آینده متولیان سلامت جامعه خواهند شد. وی افزود: این دانشجویان بر خلاف دانشجویان دیگر تمام وقت هستند و حتی تابستان و تعطیلات هم در سیستم به ارائه خدمت می پردازند و با جامعه بیماران و بیمارستان‌ها در تماس هستند ...

"اخبار سایت علوم پزشکی"